Åbo:
Typ i neongröna Borat-simbyxor på gågatan. Nu är det sommar nu är det sol, nu är det dårar på gatan!
Post-helgroskisdykning är alltid lönsamt. Saldo: 15 kilo minimorötter (eller prematurmorötter som Ela skulle säga), surkål, bröd, champinjoner, sallad, jäst och annat livets nödtorft.
Våra grannar tycker att det är anstötligt att fyra personer äter rabarberpaj, diskuterar bläckfiskporr och sjunger Ave Maria i falsett fram till tolvtiden på natten. Våra förehavanden resulterade i en kopia av husets ordningsregler, med den aktuella paragrafen understreckad. Lappen arkiverades på hallväggen bredvid sina artfränder.
Ekenäs:
EKORRE i äppelträdet! Och en död hare i skogen, eller snarare en take away-måltid enligt ena hunden.
Gubben i Emmaus som frågade mig "onks nää miesten vai naisten farkut?", vilket ledde till en kort diskussion om genus. Hans fru fick sista ordet med: "Ei kai sillä enää oo mitään väliä." Jeah!
En unge som stannade och stirrade på mig då jag cyklade förbi (och ett stort antal vuxna som ser ut att vilja göra det).
Hundarna som tycker att det är helt fantastiskt roligt att jag också börjat intressera mig för lyktstolpar och elskåp (tog med några propagandaklistermärken hit...).
Allmänt:
Jag vill ha flera krukväxter.
Random diskussion på djurrättsforumet: Om man öppnar luckan till burarna på en minkfarm, går minkarna frivilligt ut eller måste man jaga ut dem? Jag har faktiskt ingen aning, så jag uppmanar alla att samla empiriskt material i frågan.
Jag tror att jag ska bli smink-freegan.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Våra hyresvärdar är tydligen inte lika medvetna om vilka störande situationer som kan uppstå, för de har helt missat att sätta in en paragraf mot bläckfiskporr. Till och med rabarberpaj är tillåtet, men det är ju Studentbyn...
VastaaPoistaOjojoj, anarki! Nåjo, knappast är det förbjudet här heller, det är väl därför grannarna stoppar Arga Lappar i postluckan snarare än att kontakta vår hyresvärd. Skulle ändå på något sätt uppskatta att det fanns en paragraf som förbjuder rabarberpaj och bläckfiskporr...
VastaaPoistaDe prematura morötterna hade helt flytt mitt minne, var de från Dublintiden eller letade vi då efter större avlånga objekt och byggnader?
VastaaPoistaÅrets första rabarberpaj är bara en tur i trädgården coh lite kökstök borta. Om jag skulle ha kommit ihåg att plocka några stjälkar hos föräldrarna, alltså. Men åtminstone är det empiriskt bevisat att allt där växer så det knakar: hängde ut genom fönstret i natt och lyssnade på det öronbedövande prasslet av liv. Natur 1 - vinter 0. Fast nog vintern behövs den också.
Eländes elände att vara tvungen att uppdatera google-kontot för att kunna kommentera, allt skrivet försvinner ju i fnurrorna. Klagaklaga.