torstai 2. huhtikuuta 2009

Ekorrgalenskap FTW

Dygnsrytm är överskattat.

Ekorrar är underskattade, trots att deras världsövertagande är nära förestående. En gång såg jag en ekorre gå in i en hattaffär. Faktiskt var det den i nedre våningen på vårt hus; föga anade jag att jag skulle bo här något år senare, tillsammans med en havremjölksflicka i clownbyxor (och så Saimi förstås, men hen är så tystlåten att man ofta glömmer bort att hen bor här).

Idag skickade nån en bild av en melon på MSN, och så dykade vi en exakt likadan ett par timmar senare. Fast det har knappast någon betydelse för något överhuvudtaget. Men meloner är gott, och det är seitan också. Idag gjorde jag seitan, av grahammjöl eftersom riktiga karlar inte använder glutenmjöl.

Egentligen borde jag skriva om Solstaden (La Citta del Sole) av Tommaso Campanella, en utopi från början av 1600-talet. Uppenbarligen gör jag inte det, men det hindrar inte utopin från att vara sympatisk. Campanella var också en intressant typ, bland annat tillbringade hen 27 år i fängelse för att ha försökt lansera kommunism i kristen tappning.

För övrigt kan jag meddela att jag har en dykad HM-vårjacka (mörkblå, storlek 38, perfekt skick) om någon vill ha den.

2 kommenttia:

  1. Hälsningar från Solstaden! Här är både soligt och sympatiskt, förutom att man inte får välja mat själv. Men man får hoppa så mycket hopprep man vill, och spela kubb.

    Är det en snygg jacka? Min gamla korderoj börjar kännas lite kort och trång (knappast jag som vuxit, men möjligen min smak).

    För övrigt är även videkissor underskattade, de lär inte ta över världen i första taget men kan rädda en dag i väntan på tussilagon.

    H:mig

    VastaaPoista
  2. Jo det är en rätt snygg jacka, du kan ju komma hit och prova om du hinner t.ex. under veckoslutet. Den kunde passa dig.

    Videkissor är bäst, fast de högg ner mitt favoritvidesnår i Ekenäs.

    VastaaPoista