sunnuntai 31. toukokuuta 2009

Kära dagbok...

...jag har inte skrivit i dig på länge, men skärpning utlovas.

Saker jag har haft anledning att fundera över på sistone:
  • ifall det går att få upp dörren på en polisbil inifrån med hjälp av en skruvmejsel. Det går inte, eller så hade jag en för dålig skruvmejsel.
  • litauiska statens mjukvara för kategorisering av terrorgrupper.
  • att SFP otroligt nog fattade ett progressivt och modigt beslut, nämligen att stöda homopars rätt till adoption även utom familjen.
  • vissa österbottniska fundamentalisters reaktioner på ovannämnda beslut
  • EU-valet. Letar just nu efter någon mysig sten att bo under tills fanskapet är över. Idéer om trevliga dekorationer man kan tillverka av meddelandet om rösträtt emottages med tacksamhet.
  • chaité och mitt beroende av denna substans (vad göra då man släpps från häktet tretiden på morgonen? Koka té förstås, och läsa webcomics.)
  • vart mina 15 dykade krukväxter ska rymmas. Intressant nog känner jag sympati för så gott som alla djur och växter - jag kan till exempel inte lämna bortkastade växter i roskisen, utan släpar hem dem - medan min förmåga till empati i fråga om människor är så gott som obefintlig.
  • kroppsbehåring. I sommar ska jag inte raka benen, av estetiska skäl.
  • alla intressanta människor som på senaste tiden tagit kontakt med mig, med anledning av subkultur- och ockupationsprojekten.
  • när jag ska börja skriva på en roman om den finländska aktivismskenen
  • min mentala hälsa - koncentrationssvårigheter, depression, osäkerhet och aggressivitet är en spännande kombination som säkert uppskattas av människor i min närhet
  • min oförmåga att köpa grönsaker, frukt och bröd i affären, även om nån ger mig pengar för att göra det. Sånt finns ju gratis i överflöd...
  • sommaren och hur ensam den kommer att bli eftersom alla jävla hippin reser bort. Får väl hänga i Ekenäs (a.k.a. Junttitown) med hundarna och gradun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti