sunnuntai 3. toukokuuta 2009

Tänään rautatientorilla

Asetuin istumaan laukkuni päälle rautatientorilla. Hörppäilin siideriä ja odotin kaveriani. Kusi haisi ja tuuli puhalsi ikävästi. Ympärillä pörräsi ihmisiä, eritoten humalaisia sellaisia. Kymmenen minuutin päästä asetuttuani paikoilleni eteeni käveli mies, joka pummasi tupakkaa. Eipä ollut. Vähän tämän jälkeen luokseni käveli toinen mies, nyt tosin tarjoten tupakkaa. Kieltäydyin ottamasta sillä muuten olisin joutunut kuitenkin juttelemaan miehen kanssa.

Aika kului ja aloin ärsyyntyä. Missä vitussa se averi nyt oikein viipyy? Jo puoli tuntia myöhässä. Samainen mies, joka tarjosi tupakkaa tuli kysymään josko hän saisi tyhjän siideritölkkini. Sanoin, että hän saa sen sitten kun olen sen juonut. Siinä tölkkiä odottaessaan hän alkoi esitellä minulle itse suunnittelemaansa vahvistinta tv:seen. Hän tarjosi sitä minulle, mutten halunnut. Eräs nainen tuli pummimaan minulta kohta tyhjillään olevaa siideritölkkiä, mutta mies huusi väliin: "Se on varattu mulle!" Kovaa peliä tölkeistä! Ei siinä oikein voinut muuta tehdä kuin nauraa.

Olin nyt odottanut noin 45 minuuttia. Joku mies kompuroi luokseni ja sammalsi jotain, mistä en saanut selvää. Samalla hän meinasi kaatua päälleni, sillä oli niin vahvasti humalassa. Onneksi jatkoi kuitenkin matkaansa.

Mies, joka sai tölkkini tuli tarjoamaan minulle vihreitä remmi -karkkeja.
Kieltäydyin ottamasta ja sanoin, että äiti oli kieltänyt minua ottamasta tuntemattomilta karkkia. Seuraavan kerran kun hän käveli ohitseni hän tarjosi toistamiseen tupakkaa. Kieltäydyin taas. Missä vaiheessa tuntemattomat ovat alkaneet tulemaan TARJOAMAAN karkkia?

Kymmenen minuutin päästä mies, jolla on rikkinäinen keppi kädessään tuli pummaamaan puhelinta. Sanoin etten omista kännykkää. Hän kertoi kuinka olisi soittanut poliisille, sillä joku oli rikkonut hänen keppinsä ja varastanut matkakorttinsa. Noh, ikävä kyllä en voinut - tai oikeastaan halunnut - auttaa miestä. Olin siinä vaiheessa jo niin ärsyyntynyt odottamiseen. Onneksi kaverini saapui enkä joutunut enää kuuntelemaan kännisten höpinöitä.

OI HELSINKI! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti