maanantai 4. toukokuuta 2009

"Vitun pellet!"

Glada Vappen on taas takanapäin ja on aika kerrata bileputken tapahtumia. Kertomus on tällä kertaa varmaan hyvä aloittaa liftimatkasta täältä Turusta kohti Helsinkiä. Helsinkiin matkustamisessa tai liftaamisessa sinänsä ei ole mitään erityistä, halusin vain mainita Turusta Saloon kyydin tarjonneen autokuskin yrityksestä, joka tuo maahan luomukankaita ja muuta sälää. Siistiä, että joku jaksaa uskoa luomuun ja mahdollistaa myös muille luomukankaiden ja muiden tuotteiden saatavuuden.

Helsingissä odotti parit jäätelöt, pari teatteriesitystä ja kirpparikierros ennen matkan kohokohtaa, Murrostorstain vappumarssia.

Metro vei kohti sosiaalikeskus Satamaa, jossa vaatteet vaihtuivat ja itse kunkin naamavärkki sai iloisemman värin. Oli hauskaa nähdä miten ihmiset olivat panostaneet asuihinsa ja yleiseen olemukseensa pyrkimyksenään vain muiden huvittaminen ja viihdyttäminen. Myös Kierrätyskeskuksen ilmaishuone oli ollut pelleilyn puolella tarjoten meille todella mukavasti monenlaista värikästä vaatetta.

Soundikärry messiin ja kovaääninen, värikäs joukko takaisin metrolle, tällä kertaa määränpäänä Kampin kauppakeskus. Bileet metrossa aiheutti yleistä hilpeyttä monessa ja meidän pellejen mielestä metrossa riehuminen oli ehkä hauskinta pitkään aikaan. Kampin vartijat eivät tulostamme niin paljon ilahtuneet, mutta ulkona Narinkkatorilla odottava väestö piti meistä sitten sitäkin enemmän. Ulkona oli hyvää aikaa moikata kavereita ja riehua ympäriinsä sekä kerrata kaikille tämänvuotisen lakituen puhelinnumero.

Pellepataljoonamme päätti yksissä tuumin johtaa RTC-kulkuetta ajaen ilkeämieliset poliisit pois miekkarin pääjoukon tieltä. Poliisin ja kulkueen välinen tila soi meille loistavasti mahdollisuuksia liikkua ja pelleillä ympäriinsä sekä toi meille paljon lehdistön ja kulkuetta katsomaan tulleiden ihmisten huomiota. Lähes kaikki mediassa näkyneet kuvat pellepataljoonasta otettiinkin tässä tilassa.

Lähes koko kulkue sujui ilman ongelmia. Muutamia ihmisiä kytät saivat joukosta napattua, emmekä me voineet asialle mitään. Jossain vaiheessa kulkueen ollessa matkalla kohti kaivopuistoa poliisit pääsivät ilmeisesti yliopistolakiuudistusta vastustaneen porukan ja RTC-porukan väliin estäen meidän etenemisemme. Jumittamisesta kukaan ei tietenkään pidä ja muutamia ikäviä tilanteita saatiin tuolloin kokea. Pataljoonamme ratkaisi kuitenkin yhden poliisien kiinniottotilanteen muodostamalla ihmisketjun poliisien ja ihmisten väliin. Tuolloin allekirjoittanut sai pullosta päähänsä, mutta muuten tilanne rauhoittui ja raukeni melko pian. Tästä ehti kulua vain hetki kun seuraavaan suurempaa operaatiota alettiin valmistella. Ihmiset halusivat poliisin blokista eteenpäin, ja pellethän ovat aina auttamassa ihmisiä. Alkuperäiset suunnitelmat kuitenkin kuivuivat kasaan, ja pataljoonamme päätti luopua leikistä ja siirtyä paremmille pelleilyapajille.

Tehtävä suoritettu ja pääbileet takana, kun iloinen joukkomme siirtyi aiheuttamaan hymyä ja ärtymystä ympäri kaupunkia. Parit välibileet valtaamallamme yksityisalueella ja rautatieasemalla ennen kuin pääsimme taas juhlimaan ahtaisiin mutta viihtyisiin tiloihin; metroon ja hisseihin. Perillä väsynyttä mutta onnellista joukkoa odotti lämmin sisätila ja rakkaudella valmistettu ruoka. KotiSatama <3

P.S. Minusta tuli Helsingissä Yosa-addikti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti