tiistai 22. syyskuuta 2009

Vegaanit ja vegetaristit

Päätimme eräänä pizzanhuuruisena iltana keksiä oravamadnessin bloggaajien kesken varsin huvittavia (omasta mielestämme, HUOM!) alalahkoja vegaaneille ja vegetaristeille. Kaikkihan tuntevat jo nimitykset "insektovegaani" ja "freegani", mutta me päätimme nostaa rimaa ja keksimme totuuttakin kauheampia nimityksiä vegaanipoloille.

Gerovegaani = syö vanhaa ruokaa, kuten ylikypsiä hedelmiä
Koprovegaani = syö pesemättömiä hedelmiä. Kaikkihan tietävät, että banaani- yms. muut paskakärpäset ja oliot paskovat pöydällä lojuviin ruokiimme
Koprogerovegaani = syö vanhaa ruokaa, joihin on kärpäset paskoneet. Alkuperäinen kirjoitusasu oli "gerokoprovegaani", mutta xoravax huomautti, että se tarkoittaisi mummojen/pappojen paskaa syövää vegaania.
Nekrovegaani = syö "kuollutta ruokaa". Tähän ryhmään kuuluu melkeinpä kaikki ruoka, joka on keitetty tai paistettu tai muuten kuumentamalla valmistettu
Fungivegaani = syö sieniä ja ruokaa, joka sisältää hiivaa. Fungivegaaniksi kutsutaan myös ihmistä, jolla on jalkasieni tai hiivasieni
Homovegetaristi = Syö ihmisiä
Heterovegaani = Syö kaikkea vain kerran
Kleptovegaani = Syö vain varastettua ruokaa
Bivalviavegaani = Syö simpukoita. (Simpukoilla ei ole hermostoa, mikä joidenkin mukaan oikeuttaa niiden syömisen. Kyseiset ihmiset voisivat siis syödä myös vammaisia ihmisiä, jos heidän hermosto olisi epätoimiva.)
Algavegaani = Syö merilevää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti